Bijlagen 20

Ik kan niet scannen!

Bijna iedereen kan tegenwoordig via zijn/haar printer scannen. Daarnaast zijn er gratis app's te downloaden voor een smartphone waarmee kan worden gescand. Scannen ligt binnen ieders handbereik.

Import functie

Kan FRIS geschikt worden gemaakt om de Twinfield administratie rechtstreeks te importeren?

Nee, vanwege de verschillende programmeertalen die verschillende boekhoudpakketten gebruiken is het niet mogelijk cijfers in te lezen.
Dat geldt voor alle boekhoudprogramma's inclusief Twinfield.

De nummering ontbreekt bij de posten in de PDF.

Met FRIS volgen wij zoveel mogelijk de richtlijnen voor de jaarverslaggeving, middelgrote en grote rechtspersonen. De wet eist dat de jaarrekening een zodanig inzicht geeft dat een verantwoord oordeel kan worden gevormd over het vermogen en resultaat van een onderneming. Volgens deze richtlijnen mag er geen nummering in de verslaglegging.

Uploaden

Ik kan niet uploaden?

  • Het beste kunt u werken met Chrome of Firefox. Let op: Internet Explorer wordt niet meer ondersteund door Windows en met deze browser kunt u meestal niet uploaden. Daarvoor is Edge in de plaats gekomen.

  • Het kan zijn dat u de verklaring met een zeer hoge resolutie heeft gescand en dan is het bestand te groot om te uploaden.
    Advies:

    • pas de DPI aan naar een lagere resolutie in de scan instellingen.
      Het bestand wordt nu veel kleiner en/of opnieuw opgeslagen.
  • Er is iets misgegaan tijdens aanmaken van de pdf, waardoor deze niet door FRIS wordt herkend. Advies:

    • open het gescande document of Word document
    • kies afdrukken, maar wijzig de printer naar "Afdrukken als PDF"
  • De verklaringen worden niet geüpload
    Bij het uploaden van de verklaringen is het van belang dat u maar één proces tegelijk uitvoert.

M.a.w. U kunt maar één document tegelijk uploaden. Dus als u een document upload moet u wachten tot het document in FRIS staat en daarna het volgende document uploaden.

Als u alles heeft gecontroleerd en u kunt het bestand nog steeds niet uploaden,
stuur dan een mail naar fris-help@protestantsekerk.nl en stuur als bijlage het bestand mee dat u wilt uploaden.

Kan ik een JPEG bestand omzetten naar PDF?

Ja, dit kan! De verklaring moet een PDF bestand zijn, maar nu is het een JPEG bestand(een foto bestand) U kunt deze omzetten door:

  • het bestand te openen
  • kies afdrukken
  • kies niet de printer, maar print als PDF

Waarom wordt de naam van het document gewijzigd?

In het kader van uniformiteit wordt bij het uploaden van een lokaaldocument de naam automatisch gewijzigd naar een door de organisatie bepaalde standaard, waarin de naam van de gemeente of diaconie en het soort document is opgenomen.