Binnen FRIS is het mogelijk om uw account details te wijzigen. De account details beperken zich tot de voor- en achternaam van u als FRIS-gebruiker. Als bijvoorbeeld uw burgerlijke staat wijzigt kan het nodig/passend zijn om uw account details te wijzigen. Als deze wijziging ook een wijziging van uw mailadres tot gevolg heeft, leg hierover dan ook contact met uw lokaalbeheerder LRP. Het wijzigen van de account details kan uitgevoerd worden door elke FRIS-gebruiker, ongeacht de specifieke FRIS-rol(len).
U wijzigt de account details als volgt:
a. Ga naar uw gebruikersspecifieke instellingen
b. Kies vervolgens voor Accountdetails
c. Nu kunt u de velden Voornaam en Achternaam wijzigen zoals u wilt
d. Tenslotte kiest u voor Opslaan. Na het opslaan van de wijziging(en) zijn de gewijzigde gegevens direct actief.
Als u ervoor kiest om uw account details te wijzigen dan worden uw gewijzigde voor- en of achternaam gewijzigd bij toekomstige én historische stukken in FRIS. Hiermee is het moment van de wijziging van een stuk (bijvoorbeeld indienen) niet bepalend, maar het moment van wijzigen van de voor- en of achternaam.
! Een FRIS-account is strikt persoonlijk en daardoor is het niet de bedoeling dat u een FRIS-account overdraagt aan een andere gebruiker. In het geval dat u een functie hebt bekleed, bent/of gaat aftreden en uw opvolger is bekend, meldt deze informatie dan z.s.m. bij de lokaalbeheerder LRP van uw gemeente. De lokaalbeheerder kan voor uw opvolger dan een nieuw FRIS-account aanmaken en uw FRIS-account (eventueel) verwijderen. Wat u nadrukkelijk niet mag doen is de velden Voor- en Achternaam bij de account details vullen met de voor- en achternaam van uw opvolger. Voor meer informatie, zie de LRP-handleiding.