Inloggen

Inloggen

Activeren en inloggen
  • Ik heb de activatielink niet ontvangen Antwoord: Zolang uw e-mailadres nog niet is aangebracht in LRP ontvangt u geen activatielink.

Bij het inloggen in FRIS controleert FRIS bij LRP uw autorisatie.

Voordat u de autorisatie probeert te activeren moet het e-mailadres door de lokaal beheerder zijn vastgelegd in LRP(tabblad FRIS)

Is uw e-mailadres aangebracht in LRP dan ontvangt u een activatielink waarmee u uw activatie kunt afronden.
Heeft u na ca. 1,5 uur de mail nog steeds niet ontvangen controleer dan:

  1. of de e-mail met activatielink niet in de spam is terechtgekomen.
  2. of de lokaal beheerder wel het juiste e-mailadres in LRP heeft opgevoerd!
  3. laat de lokaal beheerder uw gegevens in LRP(tabblad FRIS) verwijderen en opnieuw opvoeren.
    (Hierdoor wordt een nieuwe link verzonden naar uw e-mailadres)

    • Activatielink verlopen. De activatielink is 3 dagen geldig, hierna krijgt de gebruiker de melding dat de activatielink verlopen is.
    • Heeft u geen nieuwe link ontvangen, laat de lokaalbeheerder dan uw gegevens in LRP(tabblad FRIS) verwijderen en opnieuw opvoeren. Hierdoor wordt een nieuwe link verzonden naar uw e-mailadres.

Indien voorgaande controles geen resultaat hebben opgeleverd, stuur dan een mail naar fris-help@protestantsekerk.nl

De activatielink is 3 dagen geldig, hierna krijgt de gebruiker de melding dat de activatie link verlopen is en dat er een nieuwe link gestuurd is.

U bent uw wachtwoord kwijt en krijgt geen link via wachtwoord vergeten.
Als u geen link ontvangt betekent dit dat u niet bekend bent in FRIS.

Wellicht heeft u eerder een activatielink ontvangen, maar is die verlopen. Uw lokaal beheerder moet u alsnog opvoeren of verwijderen en opnieuw opvoeren in LRP.
Vervolgens krijgt u een nieuwe activatielink, waarmee u uw account kunt activeren.
Bij "wachtwoord vergeten" is de link 1 dag geldig.

Na deze activatie kunt u inloggen via fris.pkn.nl

Ik ontvang geen activatielink, terwijl alle andere mail wel wordt doorgestuurd naar mijn persoonlijke e-mailbox. Antwoord:
De bedoeling is dat u een voor uw gemeente algemeen e-mailaccount gebruikt, bijvoorbeeld penningmeester@pg............nl , als u de link echter niet ontvangt betekent dit dat de provider van uw gemeente de e-mail als spam beoordeelt en niet aan u doorstuurt.

Via een workaround is dit op te lossen in samenspraak met de fris helpdesk. Stuur dan een mail naar fris-help@protestantsekerk.nl of bel daarvoor op werkdagen: 030 - 880 1777 keuze 3.

Ik krijg een melding dat ik te vaak ben omgeleid!

Als u deze melding krijgt dan logt niet in via https://fris.pkn.nl maar via de eerder ontvangen link.
De oplossing is het wissen van de cache van uw browser (zie hier hoe u dit kunt doen), de browser af te sluiten en vervolgens weer op te starten.
Als u nu inlogt op https://fris.pkn.nl komt u in het inlogscherm, waar u uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt invullen.

Tip: maak voordat u inlogt een snelkoppeling of bladwijzer naar deze pagina.

Wachtwoord

Uw wachtwoord moet minimaal bestaan uit 12 posities!

Wachtwoord wijzigen
  • Klik op Welkom.

  • Wijzig uw wachtwoord in Mijn Profiel.

Let op: Minimaal 1 cijfer, 1 kleine letter en 1 hoofdletter, met een lengte van minimaal 12 karakters